1. Megtanuljuk, hogy hogyan segíthetjük gyermekeinket, hogy felismerjék és megbirkózzanak a negatív érzéseikkel.
Fontos, hogy segítsünk gyermekünk belső világának szavakba öntésében, hiszen csak akkor tudnak segíteni saját magukon, ha szavakkal is képesek kifejezni, amit éreznek.
2. A szülői szereppel járó egyik legalapvetőbb frusztráció abból származik, hogy nap, mint nap megpróbáljuk gyeremekeinket olyan viselkedésformákra rávenni, amelyek általunk és a társadalom által elfogadottak. Azonban ezek a dolgok a gyermekeket a legkevésbé sem érdeklik.
Öt olyan kommunikációs készséget sajátítunk el, amelynek segítségével együttműködésre tudjuk tanítani gyermekeinket, anélkül, hogy utasítokat adnánk, sértegetnénk, leckéztetnénk, fenyegetnénk, hibáztatnánk vagy akár hegyi beszédet tartanánk nekik.
3. A büntetés gyűlölethez, bosszúhoz, ellenszegüléshez, önsajnálatoz és önleértékeléshez vezethet. A büntetéssel megakadályozzuk annak a nagyon fontos belső folyamatnak a működését, melynek során a gyermekünk saját helytelen viselkedésével szembenéz.
Elsajátítjuk, hogy hogyan kerülhető el a büntetés, úgy hogy a szülő mégis ki tudja fejezni erős rosszallását. Illetve megismerkedünk a problémamegoldás lépéseivel.
4. Ha valaki függő helyzetben van, és hálát is csak kis mértékben érez, akkor általában tehetetlennek, értéktelennek érzi magát, dühös, neheztel a másikra és frusztrált. Azonban gyermekeink egyértelműen függnek tőlünk. Sok mindent meg kell nekik mutatnunk, mondanunk és végeznünk helyettük. Viszont éppen ez a függő helyzetük az, amely ellenséges érzéseket válthat ki belőlük.
Megismerkedünk olyan módszerekkel, melyekkel csökkenthetjük gyermekeink függőség érzését, illetve az önállóságra nevelei őket. Megtanuljuk, hogy hogyan kell nemet mondani úgy, hogy a gyermek ne érezze úgy, hogy belegázoltunk volna függetlenségükbe.
5. A kritika hamarabb jön a szánkra, mint a dicsérő szó. Szülőként az a felelősségünk, hogy ez fordítva legyen, hiszen gyermekünk önbecsülése igen értékes számunkra. A világ úgyis azt fogja az arcukba vágni, ami nem jó.
Választ kapunk arra, hogy melyek azok a dicséretek, amelyekkel fejleszthetőek a gyermekek önbizalma és énképe. Ennek hatására egyre jobban felismerik és becsülik a saját képességeiket. Elmondom, hogy hogyan lehetünk a gyermekünk segítségére, aki fél a kudarctól.
6. Felismerjük, hogy mekkora jelentősége van annak, ha címkéket ragasztunk gyermeinkre. Illetve megtanuljuk, hogy hogyan szabadíthatjuk meg Őket a már rájuk ragasztott "bélyegektől".
Többek között azt is megnézzük a kronobiológia segítségével, hogy Gyermekeink milyen személyiséggel rendelkeznek.